DK Indkøb

Storskærm erstatter styringsreol i Assens

Assens Kommune digitaliserer byggesagerne og skaber samtidigt digitalt overblik. Også andre afdelinger end Trafik og Byg er begyndt at bruge storskærmen

ASSENS: Som i andre kommuner bliver byggeansøgninger i Assens Kommune modtaget digitalt. Tidligere blev byggesagerne screenet ved hjælp af et papirskema, og efterfølgende organiseret i en styringsreol. Nu har byggesagsbehandlerne smidt styringsreolerne ud og erstattet dem med en storskærm - resultatet er overblik, kvalitetssikring og hurtigere sagsbehandling, lyder det fra kommunen.

- Førhen brugte vi meget tid på at udfylde de fysiske screeningsskemaer og arkivere dem. Skemaerne blev udfyldt forskelligt fra sagsbehandler til sagsbehandler, og det var ikke altid nemt at overskue, hvor langt vi var i processen med hver sag, siger byggesagsbehandler Alice R. Sigvardt.

Da et dagligt digitalt screeningsskema blev introduceret, blev en del af problemet løst, men det visuelle overblik manglede stadig. Byggesagsbehandlerne i Trafik og Byg kom frem til, at en storskærm ville være løsningen. Nu kan sagsbehandlerne hurtigt gennemskue historikken for hver enkelt sag og sikre, at alle sager behandles ens.

- Vi oplever, at medarbejdere i andre afdelinger også benytter sig af storskærmen, og derfor har jeg allerede andre områder i tankerne, hvor en lignende løsning kan implementeres. Det nye system har ikke kun betydet bedre arbejdsgange i Trafik og Byg, men også styrket samarbejdet på tværs af arbejdsområder, siger trafik og bygchef Lars Evald Jensen.

Siden 2011 har det fx været muligt at indsende og behandle byggesager digitalt. Det har også været muligt for borgerne at orientere sig i et digitalt byggesagsarkiv på assens.dk uden brug af NemID, hvilket er en af de mest populære selvbetjeningsløsninger.

ka

 

https://www.dkindkob.dkartikel/storskaerm-erstatter-styringsreol-i-assens