Den Digitale Hotline, som hjælper borgerne i de 19 midtjyske kommuner med digital selvbetjening, er blevet en så stor succes, at de 19 kommuner nu udvider servicen til de 11 kommuner i Nordjylland. Dermed bliver hotlinen et tilbud til næsten 1,9 mio. borgere.
Ud over at hjælpe den enkelte borger, hjælper Den Digitale Hotline også kommunerne med at opfylde regeringens mål om, at 80 pct. af al kommunikation mellem borgere og det offentlige foregår digitalt fra 2015.
Den Digitale Hotline er bemandet med medarbejdere fra de midt- og nordjyske kommuner. En borger fra Silkeborg kan derfor få hjælp fra en medarbejder fra Hjørring. Ud over at møde en nordjysk dialekt vil det ikke betyde noget for borgeren, da alle medarbejderne i hotlinen er uddannede i at vejlede på tværs af kommunernes selvbetjeningsløsninger.
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.