ODENSE: Nogle af skinnerne var lagt, og alt så ud til at køre efter planen. Men en underleverandør til Comsa, som har ansvaret for sporarbejdet, kunne ikke dokumentere, at alt var lavet efter bogen. Derfor er 400 meter af Letbanen nu revet op, og alt skal bygges op fra bunden igen. Det bekræfter Odense Letbanes direktør, Mogens Hagelskær, over for TV2 Fyn.
- Det er selvfølgelig dødærgeligt, når vi opdager, at der ikke er tilstrækkelig dokumentation for, at det arbejde, der er lavet, har en ordentlig kvalitet. I Comsas egen kvalitetskontrol opdager de, at de ikke kan dokumentere, at det stabilgrus, der er lagt under beton og skinner, er stampet tilstrækkeligt, og at der er lagt tilstrækkeligt med lag på. Vi (Odense Letbane, red.) gav herefter Comsa et par måneder til at fremskaffe dokumentation. Det kunne de ikke, og så vælger de selv at fjerne beton og skinner, og nu laver de det hele om, siger den administrerende direktør, inden han forklarer forløbet.
Det er strækningen, som løber gennem byggepladsen ved Nyt OUH i det sydlige Odense, der nu skal laves om. Det er hér, at Odense Letbane skal lave de første testkørslers med deres Letbanetog. Det skal efter planen ske i starten af det 2020, og ifølge Mogens Hagelskær skal de opbrudte skinner nok komme på plads i løbet af efteråret. Regningen for ekstraarbejdet ender hos Comsa.
MG
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.