AARHUS: Efter fem år med udviklingsarbejde har Aarhus Kommune skrottet planen om et nyt it-system, som skulle gøre det lettere bl.a. at oprette og nedlægge nye og afgående medarbejderes e-mailadresser. Systemet skulle efter hensigten kunne bruges på tværs af kommunens mange arbejdspladser. Det skriver JP Aarhus.
Men udviklingsarbejdet har vist sig at være for vanskeligt, og derfor har Aarhus Kommune i samarbejdet med it- og softwareudvikleren KMD besluttet at stoppe projektet. Arbejdet med it-systemet har kostet Aarhus Kommune 6 mio. kr. i betaling til KMD og til KMD's underleverandører. Dertil kommer tusindvis af timer i kommunens egen organisation.
- Vi har nok været for ambitiøse i forhold til, om projektet kunne lykkes. Og vi frygtede, at vi ville ende med et system, som alligevel skulle have været tænkt anderledes, hvis vi havde kørt det til ende, siger Flemming Nielsen, som er chef for kommunens Fælles Service, der bl.a. omfatter fællesfunktionerne digitalisering, it- og brugerservice.
kil
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.