Det var en stor anlægsopgave, som finansminister Nicolai Wammen i sidste uge satte i søen med præsentationen af energiudspillet ”Danmark kan mere II”, der byder på store udbygninger af grøn energi og fjernvarmenettet. Men den store anlægsopgave vil betyde, at andre af anlægsprojekter må sættes på pause. Det kan eksempelvis være vejprojekter ligesom det også kan komme på tale at genåbne den store "Infrastrukturplan 2035", oplyste ministeren.
Flere af forligspartierne, der står bag infrastrukturplanen er ikke afvisende overfor at genåbne forliget. De meldinger bliver ikke vel modtaget i brancheorganistionen Asfaltindustrien, der kalder brugen af sektoren som regulator for "meget skadelig."
- Det er jo helt forkert. Kommunerne har planlagt vejarbejder, fordi de er nødvendige for at vedligeholde vejkapitalen og for trafiksikkerheden og fremkommeligheden. Og der er lavet en infrastrukturplan, fordi det er nødvendigt at binde Danmark sammen for at skabe vækst og velfærd, siger Anders Hundahl, der er adm. direktør for Asfaltindustrien til MobilityWatch.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.