
ASSENS: Assens Kommune har sat sig et mål på at have 60 pct. af borgerne på Digital Post inden 1. september og har knoklet for det i ferien, lyder det fra kommunen.
Christina står med sit røde hår og en mikrofon på en festplads. Hun fortæller hundredevis af borgere i sommertøj om Digital Post. Imens løber Lise stafet i en T-shirt, der opfordrer de jublende tilskuere til at få en digital postkasse, og Jesper balancerer behændigt på en ethjulet cykel hen til en borger med en folder om Digital Post:
- Du er velkommen til at komme ind i vores stand og høre mere, siger han, inden han triller videre til den næste.
Vi møder borgerne, hvor de er
- Det er vigtigt for os at møde borgerne, hvor de er, og gå i dialog, hvis folk er usikre på Digital Post, siger, Torben Christiansen, Borgerservice- og Digitaliseringschef i Assens Kommune.
- Derfor var vi med til byfester med cykelløb og historiske træskibe midt på sommeren, hvor mange borgere holdt ferie. På den måde fik vi en god snak med mange i hyggelige omgivelser. Vi uddelte oplysende materiale om Digital Post og inviterede dem ind i standen, hvis de havde behov for at få hjælp på en computer. Vi deltog også selv i cykelløb og stafet for at vise den digitale postkasse frem på T-shirten.
Vores målsætning er høj
- Andelen af borgere med Digital Post i Assens Kommune galoperer afsted og har nu passeret 51,3 pct. Derfor har vi sat et ambitiøst mål om, at 60 pct. af vores borgere har Digital Post inden d. 15. september, fortæller Torben Christiansen.
- Nu, hvor folk er tilbage fra ferie, fortsætter vi oplysningen, der hvor borgerne er i deres hverdag. Vi tager ud på virksomhederne, snakker med folk, når de handler ind og holder endnu flere kurser i Digital Post på bibliotekerne. Vi sveder for sagen, men det motiverer os at se glade borgere og en borgerandel med Digital Post, der går støt fremad, slutter Torben Christiansen.
Nyheder er værd at betale for
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.