
It-virksomheden Atea skal de næste tre år stå for håndteringen af alle Nationalbankens it-arbejdspladser, enhedsadministration og kontornetværk. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.
Atea skal blandt andet stå for udskiftning af netværksudstyr, levering af hardware, software management af licenspakker, it-sikkerhed, onsite service desk samt drift at kontornetværk. Der er ca. 500 ansatte i Nationalbanken, og driftsaftalen vedrører alle brugere samt deres netværksudstyr.
Aftalen, som har en værdi af et ikke specificeret trecifret millionbeløb, gælder som minimum i tre år med mulighed for forlængelse til i alt fem år.
- Denne her aftale er i tråd med Ateas kernekompetencer, da den favner en stor del af vores service- og produktportefølje indenfor den digitale arbejdsplads. Vi er utroligt stolte af at skulle understøtte den digitale arbejdsplads hos Nationalbanken, da der i udbuddet blev stillet høje krav til en sublim brugeroplevelse samt lagt fokus på levering af højkvalitetsudstyr. Jeg ved, at Atea kan levere begge dele, og jeg er glad for, at Nationalbanken også ser Atea som den rette leverandør af netop dette, siger Brian Borella Wulf, Senior Vice President i Atea.
Opgaven har siden 2016 ligget hos KMD og vil gøre det frem til 25 november 2022, hvor Atea overtager den.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.