
KØBENHAVN: Biblioteker i 86 af landets kommuner har nu til sammen hjulpet knap 6500 små virksomheder og foreninger i gang med selvbetjeningen på nettet.
Mange har fået hjælp til at oprette en NemID medarbejdersignatur og en digital postkasse. Andre har haft brug for vejledning i at indberette moms og syge- og barselsdagpenge, fortæller Erhvervsstyrelsen.
Direktør i Erhvervsstyrelsen Betina Hagerup:
- Vi er meget glade for, at så mange har benyttet bibliotekernes tilbud om it-hjælp. Der kan dog stadig være flere derude, som har brug for hjælp. Derfor fortsætter tilbuddet til næste år, så vi kan få de sidste med.
bi
Biblioteket hjælper med at:
- Komme i gang med at bruge en computer.
- Oprette en NemID medarbejdersignatur
- Oprette en digital postkasse
- Give fuldmagt til revisor
- Starte virksomhed og ændre oplysninger om virksomheden.
- Sende elektronisk faktura til det offentlige.
- Indberette moms.
- Indberette syge- og barselsdagpenge.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.