BILLUND: Politikerne i Billund Kommune har bedt kommunens forvaltning om at gennemgå om man får nok ud af de penge, som der hvert år bliver brugt på markedsføring ved at indgå sponsoraftaler med de lokale sportsklubber, skriver Billund Ugeavis.
- Der er kommet stor opmærksomhed på, om man gør tingene rigtigt og lovligt, og det vil vi være helt sikre på, at vi gør. Så vi har bedt forvaltningen komme med et oplæg om, hvordan vi får det lavet, så det holder vand, siger borgmester Ib Kristensen (V).
Billund Kommune bruger 425.000 kr. om året på sponsoraftalerne. Ifølge loven skal kommunen få en vare til en værdi, som svarer til det beløb, som er blevet aftalt. Det sker som oftest i form af reklamer. Derfor skal kommunens forvaltning eksempelvis sikre, at de 160.000 Grindsted Speedway Klub modtager i sponsorat giver tilsvarende værdi tilbage til kommunen.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.