BORNHOLM: Der er plads til forbedring, når Bornholms Regionskommune kommunikerer med borgerne på sin hjemmeside og på andre måder. Det viser en undersøgelse, hvor et panel på 474 bornholmere har svaret på en række spørgsmål, skriver DR Bornholm.
Regionskommunens hjemmeside er ikke god nok, mener hver tredje borger i undersøgelsen. Den nuværende hjemmeside blev lanceret i 2011, men det er altså kun cirka en tredjedel af bornholmerne, der besøger den mindst én gang om måneden. 12 pct har aldrig brugt den.
De fleste i borgerpanelet mener, at teksterne på hjemmesiden er lette at forstå. Men ser man på aldersgrupper viser det sig, at hver fjerde ung mener, indholdet kan være svært at forstå. Og næsten hver fjerde borger fandt ikke den information, de søgte.
bi
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.