Med det nye Green Bond Framework vil DSB kunne finansiere og refinansiere projekter, som fx nye togsæt og grønne værksteder, der bidrager til at gøre DSB mere CO2-neutral og en del af løsningen inden for fremtidens bæredygtige jernbanetransport.
Programmet er udviklet i overensstemmelse med de internationale standarder i Green Bond Principles fra ICMA (International Capital Market Association) og har fået en ”dark green” vurdering fra S&P Global Ratings. DSB har dermed opnået den højest mulige vurdering.
- Med det grønne obligationsprogram har vi bedre mulighed for at finansiere vores miljøvenlige projekter, hvilket ikke kun gavner vores kunder men hele samfundet, siger økonomidirektør i DSB, Pernille Damm Nielsen og fortsætter:
- Vi har fået den højest mulige vurdering, og det er et skulderklap til vores indsats for at være langt fremme i arbejdet med at være en del af den grønne omstilling i transportsektoren.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.