ESBJERG: Esbjerg Kommune er på udkig efter en række nye medarbejdere til at løfte sagsbehandlingen i teknik og miljøforvaltningen i kommunen. Håbet er, at syv nye medarbejdere skal speede sagsbehandlinger op indenfor areal- og byudvikling m.m., skriver kommunen i en pressemeddelelse.
En stor del af opgaverne er tidligere blevet løst af eksterne kræfter i form af rådgivere og konsulenter. Nu vælger Esbjerg Kommune at udføre flere af opgaverne internt. Håbet er at styrke fagligheden omkring opgaveløsningen og skabe mere synergi mellem projekterne. I tillæg forventer kommunen den nye model er mere økonomisk forsvarlig. En del af de nye medarbejdere skal arbejde med projektering, udarbejdelse af udbudsmaterialer og projekt- og byggeledelse på anlægsprojekter, mens andre vil få ansvar for trafikplanlægning og myndighedsopgaver.
- Ved at hjemtage projekteringsdelen og lade vores egne folk stå for den del af processen, opnår Esbjerg Kommune flere fordele. Udover at beholde kompetencerne i vores organisation og dermed styrke opgavefællesskabet, er der en betydelig økonomisk gevinst ved ikke at skulle købe ydelserne ude i byen, siger drift & anlægschef, Morten Andersson.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.