dkmedier
dknyt
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi
Foto: Colourbox

Et års hotline skal nurse østjyder digitalt

Syv kommuner er gået sammen om at tilbyde borgerne telefonisk hjælp til digital selvbetjening udenfor Borgerservices normale åbningstid
3. DEC 2012 10.28

Borgerne kan i dag betjene sig selv på nettet og kommunikere digitalt med det offentlige på en lang række områder. Disse muligheder gør at borgerne kan betjene sig selv hurtigt, nemt og på alle tider af døgnet. Digital selvbetjening er et centralt værktøj i arbejdet på at anvende ressourcerne der, hvor der er allermest brug for dem.

Folketinget har besluttet at det frem mod 2015 bliver obligatorisk for borgerne at benytte en række digitale løsninger.

Fra 3. december 2012 sidder medarbejdere fra borgerservice klar søndag til torsdag mellem kl. 18.30 og 22 for at hjælpe de borgere, der oplever problemer med digital selvbetjening udenfor borgerservices normale åbningstid. Hotlinens formål er at yde hjælp til selvhjælp, så borgerne kan benytte de digitale løsninger. Borgerne kan således ikke få hjælp til specifik sagsbehandling eller få oplysning om status på en given sag.

Samarbejdet om en fælles hotline er opstået som en del af Borgerservice samarbejdet i Business Region Aarhus. Aarhus, Skanderborg, Syddjurs, Norddjurs, Odder, Favrskov og Silkeborg Kommune deltager i projektet.

Hotline er et pilotprojekt der løber frem til 1. december 2013. Det skal herefter vurderes om hotlinen skal gøres permanent.


- Hotline kan kontaktes søndag til torsdag mellem kl. 18:30 og 22 på telefonnummeret 70 20 00 00
- Hotline bemandes af et tværkommunalt team bestående af 19 borgerservice medarbejdere
- Hotline er et pilotprojekt som løber frem til 1. december 2013.
- Hotline hjælper borgerne med generel info på kommunernes hjemmesider og vejledning om benyttelsen af konkrete selvbetjeningsløsninger
- Hotline kan ikke tilbyde konkret sagsbehandling eller oplyse om status på en sag

Nyheder er værd at betale for

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

https://www.dkindkob.dk/artikel/et-aars-hotline-skal-nurse-oestjyder-digitalt

GDPR