
KØBENHAVN / FREDERIKSBERG: Frederiksberg og Københavns Kommune samler kræfterne om en fælles svardatabase, der sikrer borgere og medarbejdere adgang til viden på tværs af de to kommuner. Samarbejdet skal give bedre borgerservice og effektivisere arbejdet i kommunerne.
Længere telefoniske åbningstider og flere henvendelser, hvor borgerne får et klart og enslydende svar med det samme. Det er blandt de mange fordele, borgerne i Frederiksberg og Københavns Kommuner får af et nyt samarbejde, hvor kommunerne deler viden på tværs.
Den fælles svardatabase skal sørge for, at borgerne får et klart og korrekt svar, når de søger information på kommunerne hjemmesider. Samtidig sikrer systemet optimal vidensdeling mellem medarbejderne i kommunernes call centre. En viden, som på sigt vil betyde, at kommunerne kan tage hinandens telefoner for eksempel i sene aftentimer.
De hurtige og klare svar giver dermed både en bedre service, og dertil kommer, at der ganske enkelt er mange penge at spare, når de to kommuner sammen drifter den fælles tekniske løsning.
Direktør i Københavns Borgerservice, Thomas Jakobsen, har høje forventninger:
- Potentialet for at dele viden mellem kommunerne er stort, ikke mindst når vi taler om at skrive tekster til en hjemmeside eller give et standardiseret svar over telefonen. Det er ærgerligt at bruge gode kræfter på at sidde hver for sig og opdatere priserne for pas eller vejledninger om, hvordan man søger et tilskud. I samarbejdet med Frederiksberg er det kun yderligere relevant, at vi som naboer også kan dele oplysninger om arrangementer i byen og hvordan vi alle sammen bruger og passer på byen.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.