Som den første offentlige myndighed har Social- og Integrationsministeriet lagt sit mailsystem i skyen, så de ansatte kan tjekke mails ved hjælp af cloud computing.
Ministeriet har netop flyttet ministerens og departementets mailtjeneste fra en lokal mailserver til en mailtjeneste i skyen. Ministeriet er den første offentlige myndighed, der får drevet sin mail i onlineløsningen, og det skal blandt andet sikre, at ministeren og medarbejderne har adgang til mailsystemet under fx strømsvigt som det, der senest mørklagde hele indre by i december sidste år.
Annie Stahel, IT-chef i Social- og Integrationsministeriet, siger:
- Det er vigtigt for os at kunne tilbyde ministeren en mailtjeneste, der er uafhængig af ministeriets mailservere og strømforsyning. Skybruddet i juli 2011 viste et klart behov for, at vi har et beredskab og en platform, der fungerer uafhængigt af strømsvigt og oversvømmelse.
Ministeriet har i efteråret 2012 opgraderet softwareplatformen i departementet for at kunne gå i skyen. Onlineløsningen skal levere en oppetid, der er tæt på de 100 procent og sikre en så høj tilgængelighed og driftsstabilitet som mulig.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.