
HOVEDSTADEN: Regionen måtte indkalde ekstra personale, fordi der i en periode var så stor belastning på telefonerne. Samtidig oplevede flere borgere at blive bedt om at ringe igen senere eller at miste forbindelsen til 1813, når sygeplejersken ville viderestille telefonen til en læge.
Begge dele er ifølge direktør for akutberedskabet Freddy Lippert løst ved at udvide kapaciteten for, hvor mange opkald telefon-systemet kan håndtere på én gang:
- Vi er ikke tilfredse med den lange ventetid på akuttelefonen - det var ikke godt nok. Til gengæld kan vi konstatere, at de borgere, der havde behov for at blive behandlet på en akutmodtagelse eller akutklinik kom væsentligt hurtigere til end sidste år.
Den gennemsnitlige ventetid i nytårsdøgnet på den første samtale med en sygeplejerske på 1813 var 12 min og 20 sekunder. Den maksimale ventetid for en enkelt patient har været 48 minutter og 35 sekunder.
Til sammenligning var den gennemsnitlige ventetid 2. januar på blot 3 minutter og seks sekunder med en maksimal ventetid for en enkelt borger på 8 minutter og 13 sekunder. 17 pct af samtalerne 1. januar blev viderestillet til en læge. Den gennemsnitlige ventetid på at komme til at tale med en læge var 33 minutter. Én enkelt patient måtte dog vente halvanden time på at få en læge i røret.
kil
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.