Digitaliseringen og indførelsen af NemID og Digital Post skulle lette hverdagen for borgerne. Alligevel svarer 33,5 pct. i en undersøgelse, lavet af Wilke for Avisen.dk, nej til, at kontakten til det offentlige er blevet nemmere efter digitaliseringen. Det skriver Avisen.dk.
Det er mangel på personlig kontakt og et selvbetjeningssystem, der er alt for bureaukratisk for almindelige mennesker, der i følge en ekspert er årsagen til, at flere oplever digitaliseringen som mere besværlig. Digitaliseringsstyrelsen, der under Finansministeriet står for digitaliseringen af den offentlige sektor, ser dog en fordel i, at personlig kontakt ikke er nødvendig i kommunikationen med det offentlige:
- For en psykisk syg kan det personlige møde være vanskeligt. Derfor er det rart at kunne ordne tingene derhjemme foran computeren og at man ikke behøver at stå ansigt til ansigt med myndighederne, siger kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen Louise Palludan Kampmann til Avisen.dk.
I dag er det 89 pct. af danskerne, der modtager digital post. Ifølge Louise Palludan Kampmann var målet 80 pct.
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.