SORØ: IPads i folkeskolen handler om meget mere end teknologi. Det handler om læring - og om at skabe en skole hvor motivation og lyst til læring er i højsædet, mener de i Sorø. Derfor har de sat gang i et ny læringsprojekt, hvor Ipads er en central del.
- IPads til alle elever er et element i det projekt - men vores fokus er på udviklingen af undervisningen. Det er udviklingen af undervisningen der giver bedre karakterer og bedre trivsel. Teknologi gør ingenting i sig selv. Men teknologi kan indgå som en vigtig brik i at gøre eleverne mere motiverede og deltagende i egen læring, siger skolechef Henrik Madsen.
Det er under et år siden at eleverne fik iPads, og det er endnu for tidligt at drage konklusioner om hvordan de nye læringsformer og den ny teknologi påvirker elevernes præstationer. Så debatten om at iPads skulle skade elevernes præstation i fx PISA-testen, tager man med et gran salt i Sorø Kommune.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.