ODDER: Korpset af frivillige it-hjælpere er oprettet i et samarbejde mellem Odder Kommune og Frivilligcenter Odder. 25 mødte frem til et orienteringsmøde, og 20 valgte at fortsætte i et kort uddannelsesforløb, der har sat hjælperne i stand til at kunne bistå med hjælp til NemID, digital selvbetjening på Borger.dk og Digital Post.
Fra denne uge står hjælperne klar til at rykke ud. Hjælpen foregår i borgerens eget hjem, og kontakten mellem borgere og hjælpere formidles af kommunen.
- Med frivilligkorpset får borgerne nu et tilbud om at få hjælp i trygge rammer derhjemme foran borgerens egen computer, og vi håber, at den frivillige indsats på den måde kan få gjort endnu flere borgere fortrolige med Borger.dk og Digital Post. Vi er også imponerede over den tid, de frivillige har brugt for at få dette initiativ på benene, lyder det fra Odder Kommunes digitaliseringskonsulent Betina Krogh Bille. Hun tilføjer, at behovet for hjælp ikke kun gælder for den ældre generation.
I det kommende år vil Odder Kommune stå for formidling af kontakten mellem borgerne og de frivillige it-hjælpere. I det daglige er Mona Thomsen tovholder på opgaven. Hun arbejder jævnligt på 'Den Digitale Hotline' og her oplever hun ofte et behov for at kunne supplere telefonsupporten med et besøg i hjemmet.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.