Sammen med Digitaliseringsstyrelsen og Danske Regioner vil KL nu bekæmpe svindel på nettet. Det skal ske med kampagnen 'Et klik kan ændre alt'. Gennem kampagnen vil KL sætte fokus på, hvordan borgere lærer at spotte digitale fælder, såsom falske e-mails og hjemmesider.
Kampagnen skal være med til at ruste borgerne til en dagligdag, der bliver mere og mere digital, og hvor de digitale trusler samtidig vokser. Derfor er det vigtigt, at borgerne lærer at sine forholdsregler på nettet, mener Christian Harsløf, direktør i KL.
- Vi lever i et af verdens mest digitaliserede samfund, og de nye digitale løsninger giver os rigtig mange muligheder for at gøre borgernes hverdag nemmere og bedre. Fx via selvbetjeningsløsninger på kommunens hjemmeside. Men det stiller også nye krav til borgernes adfærd online. Det er vigtigt, man som borger tager sine forholdsregler, når man er på nettet. Jeg håber, at vi med kampagnen kan give bedre viden og redskaber hos borgerne, som kan hjælpe på vej til en mere sikker digital hverdag, siger han.
jeg
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.