
KL og en række skoler i seks kommuner skal gennem et forskningsprojekt undersøge, hvordan virtual reality kan bruges til at understøtte naturvidenskabelig undervisning og om det kan skabe mere interesse hos eleverne for naturfagene.
Projektet er finansieret af den fælles kommunale digitale handleplan, og KL har valgt at undersøge potentialer og faldgruber ved at anvende virtual reality i undervisningen på landets folkeskoler i naturfag. Forløbene i projektet vil komme til at handle om klimaforandringer.
Forskning viser allerede, at virtual reality kan øge interessen og dermed skabe motivation og læring hos eleverne, og derfor er det oplagt at teste, om det også kan styrke interessen for naturfag.
I projektet skal lærere på de pågældende skoler inddrages og være med til at udvikle undervisningsforløbene, gennemførelsen og den efterfølgende evaluering.
Projektet løber fra 2019-2020 og er et samarbejde mellem Virtual Learning Lab på Københavns Universitet, Epinion Uddannelse, KL, TekX i Rødovre Kommune og fem kommuner. Læs mere om det her
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.