
Fra politisk side er man ved at opbygge en ny beskæftigelsesindsats i Danmark. Det enkelte menneske skal i centrum, og flere ledige skal i gang med en uddannelse eller i arbejde.
For at styrke den digitale understøttelse har to af de førende it-aktører på beskæftigelsesområdet - Medialogic og KMD - besluttet at samle kræfterne. Medialogic er solgt til KMD og bliver fra dags dato til et datterselskab i den danske it-koncern.
- Der sker i disse år en betydelig udvikling af beskæftigelsesindsatsen, og der vil i den kommende tid være et voksede behov for nytænkning og innovation af it-understøttelsen på området. KMD har derfor set en fordel i at styrke kapaciteten på arbejdsmarkedsområde, siger KMD-direktør Ole Jensen.
Hos Medialogic er man glade for det nye set-up.
- KMD, Medialogic og andre leverandører har gennem årene kæmpet om at være den bedste it-leverandør på beskæftigelsesområdet. Det er et felt, hvor udviklingen går utrolig stærkt og sætter betydelige krav til leverandørerne. At KMD og Medialogic nu slår kræfterne sammen, ser jeg som en styrkelse af den samlede indsats, fortæller Medialogic direktør Kate Turch, der fortsætter som direktør for det nye datterselskab.
KMD koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.300 ansatte.
sf
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.