Siden maj 2015 har sagsbehandlere i kommunerne kunnet bruge en ny version af Ankestyrelsens juridiske hotline. Den giver bedre søgemuligheder og viser flere svar online end den tidligere model fra 2012. Den forenkler teknikken og giver mulighed for at dele langt flere svar.
Svarene er inddelt i 16 emner, og for at komme til spørgemuligheden skal sagsbehandleren klikke sig igennem et emne og se, om svaret allerede findes. Ikke sjældent har sagsbehandlere i de forskellige kommuner de samme tvivlspørgsmål, og det sparer tid for alle, hvis sagsbehandleren kan få hjælp af et svar, der allerede findes i databasen. Samtidig er det blevet meget lettere at søge efter et emne eller et lovområde, idet juridisk hotline har fået en specialtilpasset søgemulighed.
Det er serviceloven, der spørges mest til, men også beskæftigelsesområdet - særligt kontanthjælpsområdet - er noget, der bliver spurgt meget om.
Læs mere om Ankestyrelsens juridiske hotline her
Besøg Ankestyrelsens juridiske hotline her
dc
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.