AALBORG: Aalborg Kommune har i perioden 2018 til 2021 brugt næsten en million kr. på events og 45 artikler hos MigogAalborg.dk. Det skriver Nordjyske.
Hvad der reelt var annoncer forklædt som artikler, var i mindst 20 tilfælde ikke angivet som reklame eller sponsoreret indhold, som markedsføringsloven ellers kræver.
- Det er på grænsen til skjult reklame, og det skaber jo en etisk problemstilling, især når man henvender sig til unge mennesker, som man ifølge markedsføringsloven betragter som mere sårbare overfor påvirkninger, siger professor i virksomheders etik og ansvar ved RUC Jacob Dahl Rendtorff til avisen.
sfe
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.