Otte kommuner har i en undersøgelse fra Danske Kommuner svaret, at de bruger ressourcer på søgemaskineoptimering (SEO). De gør det med et formål om at opnå en bedre placering på Google og på den måde hjælpe borgerne med nemmere at finde information. Sådan lyder budskabet fra bl.a. Haderslev, der det seneste halve år dog også har brugt SEO som en del af en strategi om at lokke nye tilflyttere til.
– Helt lavpraktisk så handler det om, at hvis du søger på bosætning og Haderslev, så skulle nogle af vores undersider gerne dukke op i søgeresultaterne. Det er meget effektivt, siger leder af kommunikationsteamet Henrik Ørnstrup.
I Brønderslev var det Brønderslevsagen fra 2011, der fik kommunen til at bruge penge på en bedre placering på Google. Efter at sagen havde rullet i mere end et år, fandt kommunen ud af, at når man søgte på Brønderslev, så var det Brønderslevsagen og ikke kommunens sider, der dukkede op. I dag handler Brønderslevs brug af søgemaskineoptimering i højere grad om at gøre kommunal information nemmere at finde via en Google-søgning.
dc
Læs hele historien hos Danske Kommuner.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.