KØBENHAVN: Post fra partsrepræsentanter er ved flere lejligheder blevet journaliseret i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen på partsrepræsentantens cpr-nummer og ikke på borgerens cpr-nummer, som den burde. Det har kommunens borgerrådgiver bedt forvaltningen rette op på.
Hertil har forvaltningen i første omgang svaret, at digital post afsendt fra en partsrepræsentants egen digitale postkasse automatisk bliver journaliseret på partsrepræsentantens sag i it-system. Korrekt journalisering på borgerens cpr-nummer kræver en efterfølgende manuel ændring.
Borgerrådgiveren konstaterer at dette er en fejlkilde, og har meddelt forvaltningen, at han "går (...) ud fra", at forvaltningen arbejder aktivt på at dens it-løsning fremadrettet vil understøtte en korrekt journalisering.
mk
Se Borgerrådgiverens brev til forvaltningen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.