dkmedier
dknyt
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

'Like' til Gladsaxe

Undersøgelse fra KL viser, at Gladsaxe er bedst til at få borgerne til at gå i dialog med kommunen på Facebook
26. NOV 2012 10.13

GLADSAXE: Gladsaxe Kommune har på godt halvandet år formået at tage førertrøjen blandt kommunale facebooksider, når det gælder dialogen med borgerne. Lige nu følger 1543 borgere Gladsaxe Kommune på facebook, og borgerne både 'liker', deler og kommenterer i så stor stil på kommunens statusopdateringer, at Gladsaxe topper KLs undersøgelse om kommunale sider på Facebook, fortæller kommunen.

Undersøgelsen viser, at kommunerne når ud til en ny type af borgere på facebook. Hele 77 procent af de facebookbrugere, der har besvaret KLs undersøgelse, modtager ikke nyhedsbreve fra deres kommune, 69 procent skriver ikke læserbreve eller blogindlæg og 62 procent deltager ikke i borgermøder.

- Vi vil møde borgerne der, hvor de er, og vores facebookside er et godt eksempel på, at vi med et nyt medie kan engagere borgerne på en ny og mere direkte måde, siger borgmester Karin Søjberg Holst (S).


bi


Gladsaxes facebookside har eksisteret siden maj 2011 og lige nu følger 1543 facebookbrugere siden. Du kan møde Gladsaxe Kommune på facebook.com/gladsaxekommune

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dkindkob.dk/artikel/like-til-gladsaxe

GDPR