Erhvervshus Hovedstaden har hjulpet Lomax, der er totalleverandør af kontorartikler, elektronik og kontormøbler mm., med at udvikle en bæredygtighedsstrategi og plan, der er resulteret i en partnerskabspolitik med leverandører og producenter samt et stort udvalg af miljøcertificerede produkter på hylderne. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.
- I dag er 2.500 ud af 35.000 af vores varer miljøcertificerede. Vi oplever både blandt offentlige kunder, private virksomheder, medarbejdere, bestyrelsesmedlemmer og samarbejdspartnere en øget interesse for at agere ansvarligt for at skabe en bedre verden. Vi ser det som et konkurrenceparameter at være førende inden for bæredygtighed og udvide varesortimentet med endnu flere miljøcertificerede produkter og have en plan for, hvordan vi kan prioritere at nedbringe vores samlede aftryk på klima og miljø gennem forskellige tiltag i hele forsyningskæden samt internt i vores virksomhed, siger Kenneth Borup, der værdsætter den sparring om bæredygtighed, som Lomax har fået af Erhvervshus Hovedstaden.
I Erhvervshus Hovedstaden roser man, hvor langt ledelsen hos Lomax er nået langt med at sætte handling bag ordene i strategien og planen.
- Det er en stor fornøjelse at se, hvordan Lomax har flyttet sig, og hvordan deres vision og strategi er blevet til en eksekverbar plan. Da jeg mødte virksomheden, befandt de sig i en meget klassisk problemstilling, hvor arbejdet med bæredygtighed var svært at overskue, fordi forskellige afdelinger i virksomheden var begyndt at arbejde med forskellige tiltag uden en overordnet strategi og plan. Men i dag er alle de gode hensigter samlet strategisk i en CSR-gruppe, som siden har udarbejdet en CSR-handlingsplan, der blandt andet indebærer konkrete tiltag i dagligdagen og en plan for den eksterne kommunikation, siger senior forretningsudvikler hos Erhvervshus Hovedstaden, Henriette Kahré Freris.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.