Det kommunalt- og statsejede selskab Metroselskabet kunne tidligere i år markere sin tyve års fødselsdag. Den anledning valgte selskabet at fejre med en sang. Sangen ”Byen sover aldrig (min metropol)” var dog lagt fra gratis, faktisk kostede den hele 342.500 kr. at få lavet. Det skriver MobiltyWatch, som har fået indsigt i prisen på baggrund af en aktindsigt.
Kunstneren MAS, som har stået for produktion og indspilning af sangen har modtaget 62.500 kr. Det fleste af pengene er dog gået til et reklamebureau for ”konceptudvikling, projektledelse, aftaler med produktion og management, preproduktion og post-produktion.” I alt har bureauet modtaget 280.000 kr. Hos Metroselskabet mener man dog ikke, at udgifterne til "lejlighedssangen" er løbet løbsk.
"Sangen skal ikke skal ses som et enkeltstående element, men indgår som en del af en større samlet indsats i forbindelse med Metroens 20 års fødselsdag. Denne del af kampagnen var særligt målrettet unge og skulle skabe relationer mellem dem, byen og Metroen samt vise, at Metroen og byen er tæt forbundet. Det, mener vi, at sangen reflekterer på fineste vis," skriver Sofie Lindberg, som er kommunikationschef i Metroselskabet i et skriftligt svar til MobilityWatch.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.