Samarbejdet mellem Banedanmark og NNIT er allerede gået i gang. Således overtog NNIT 11. februar driften af Banedanmarks administrative it-systemer og -applikationer, herunder servicedesk og onsite support fra KMD. Det oplyser NNIT i en pressemeddelelse.
- Vi er rigtig glade for at have indgået denne fuld-servicekontrakt med Banedanmark, som bogstaveligt talt holder Danmarks tog på sporet. NNIT har gennem mange år hjulpet med at understøtte kritisk infrastruktur i Danmark, og vi er helt igennem begejstrede for nu at kunne føje Banedanmark til vores portefølje af offentlige kunder. Vi ser frem til at kunne understøtte dem på deres mission om at bygge Danmarks nye, grønne jernbane, siger Pär Fors, der er CEO hos NNIT.
Når overførslen af services fra den eksisterende leverandør om kort tid er gennemført, bliver det NNIT, som skal levere samtlige infrastrukturservices og forestå drift og support af Microsoft 365 og en række andre applikationer. Hertil kommer servicedesk, desktop management, slutbruger- og onsite supportydelser. Endelig skal NNIT levere services vedrørende systemintegration og samarbejde med tredjepartsleverandører,
Kontrakten løber over fem år med mulighed for at forlænge i yderligere to år og har en samlet værdi på et mindre trecifret millionbeløb, oplyser virksomheden NNIT.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.