ODENSE: Ældre- og Handicapforvaltningen i Odense oplever store vanskeligheder med digital kommunikation, på grund af at it-leverandøren er i gang med at omlægge omsorgssystemet, så systemet midlertidigt er ude af drift.
Alt det, personalet plejer at kunne registrere med et enkelt klik, skal nu i stedet noteres på gammeldags facon. For medarbejderne har det betydet en meget, meget stor arbejdsbelastning, fordi al det vi har gjort tidligere på computer eller håndholdt pda, det gør vi nu på papir og pen, fortæller chef for Virksom Transformation, Peter Chortsen Isak, til DR Fyn.
Det gælder alle informationer mellem personalet på sygehusene, plejecentrene og i hjemmeplejen - deriblandt også de 38.000 hjemmebesøg, der er i Odense hver eneste uge. Den elektroniske kommunikation med praktiserende læger og regionens sygehuse er ligeledes berørt. Al den kommunikation vil indtil videre foregå telefonisk. Kommunen og leverandøren arbejder på højtryk for at få systemet op at køre.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.