SYDDANMARK: 267.375 kr. kostede det Region Syddanmark at hyre kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese til at skaffe omtale i landsdækkende medier af et syddansk topmøde, som Region Syddanmark stod for i Kolding midt i april. Det lykkedes ikke, kun regionale medier skrev om det. Til gengæld fik et af dem, JydskeVestkysten, sig et godt grin over en henvendelse med et tilbud om et 'eksklusivt interview' med regionsformand Carl Holst (V), fortæller journalisternes fagblad Journalisten.
Region Syddanmark råder over 20 egne kommunikationsmedarbejdere, men fordi topmødet ifølge konstitueret regionsdirektør Jakob Stengaard Madsen var 'et ekstraordinært arrangement, der krævede nogle andre kompetencer' blev der hentet ekstra hjælp ind udefra. Men altså uden at det lykkedes at få begivenheden omtalt i landdækkende medier.
I stedet endte Geelmuyden Kiese selv i avisen, efter en stribe henvendelser til JydskeVestkysten med tilbud om gamle og/eller ubrugelige nyheder fik avisen til at bede regionens egen presseafdeling om at få det til at stoppe. Journalistens konklusion: 'Et meget godt eksempel på, hvad der kan ske, når man bruger et kommunikationsfirma, der ikke er lokalkendt'.
mk
Læs hele historien i fagbladet Journalisten.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.