
ESBJERG: Et nyt system til tryghedskald i Esbjerg Kommune har sporadiske problemer, så enkelte borgere oplever forsinkelser eller udeblevne kald, oplyser kommunen.
Men der arbejder intensivt på en løsning, lyder det fra direktør i Fritid Sundhed & Omsorg i Esbjerg Kommune, Arne Nikolajsen:
- Vi tager udfordringerne med tryghedskaldene meget alvorligt og har straks efter, at vi blev gjort opmærksom på dem, sat et intensivt arbejde i gang med at finde og afhjælpe fejl og teste systemet, så det igen kan være i sikker drift, siger han og uddyber:
- Langt hovedparten af kaldene kommer fortsat igennem, og alt personale er ekstra opmærksomme på at tjekke, om der er ubesvarede opkald i den app, som bruges i forbindelse med tryghedskaldene, så alle kald kan blive besvaret.
Kommunen opfordrer til at kontakte Esbjerg Kommunes sygepleje, hvis man oplever problemer med tryghedskaldet. Har man derimod brug for akut lægehjælp, skal man ringe 112. Tryghedskaldet er nemlig ikke et akutkald – tværtimod har personalet 30 minutter til at komme frem.
ap
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.