
Rambøll offentliggør i dag sin nye strategi "The Partner for Sustainable Change". Med strategien sætter Rambøll som ambition at blive den globalt førende rådgiver inden for bæredygtighed ved at hjælpe kunder og samfund med at omstille sig til en bæredygtig fremtid.
- I løbet af den seneste strategiperiode er Rambøll vokset 35 pct., og vi har opbygget en meget stærk portefølje af rådgivningsydelser inden for bæredygtighed på tværs af alle markeder. Vi tager nu det næste skridt og går ’all in’ på bæredygtighed for at imødekomme den hastigt voksende efterspørgsel fra virksomheder og samfund på rådgivning inden for bæredygtig omstilling, siger koncernchef i Rambøll Jens-Peter Saul i en pressemeddelelse.
Fremover vil det være en ambition for Rambøll på alle projekter, at tilbyde kunderne alternative løsninger til at forbedre bæredygtigheden på deres projekter, ligesom Rambøll vil hjælpe kunder med at udvikle strategier for bæredygtig omstilling.
Træner 16.000 ansatte
Virksomheden vil fokusere på fire bæredygtighedstemaer: CO2-reduktion, udvikling af bæredygtige byer og samfund, der er gode at leve i, ressourcehåndtering og cirkulær økonomi samt biodiversitet, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.
Rambøll mener allerede i dag, at virksomheden markerer sig stærkt indenfor bæredygtighed, men virksomheden vil investere stort i at rykke virksomheden yderligere.
Vi står over for en stor transformation af vores virksomhed. Vi forventer at investere op mod 2,5 mia. kr. i opkøb og innovation, der kan styrke vores ekspertise yderligere. Derudover vil vi træne og opkvalificere vores 16.000 medarbejdere, så vi alle kan rådgive vores kunder om bæredygtighed, siger Jens-Peter Saul.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.