Leverandørerne klager for meget over tabte udbud, lyder det i en skarp kritik fra SKI's direktør, Signe Lynggaard Madsen, der til ITWatch siger, at klagerne blot gør systemet mere rigidt:
- Jeg kunne godt tænke mig, der var noget mere mod og mandshjerte i leverandørbranchen. Vi oplever ofte det, vi kalder chikaneklager, hvor formålet er at forsinke, at en kontrakt bliver indgået, eller at chikanere og gøre livet surt for konkurrenter, der måtte have vundet, siger den adm. direktør til ITWatch.
Hos Dansk Industri afviser Rikke Zeberg, direktør i DI Digital, kritikken:
- Det er enormt firkantet og hårdt sat op. Det er meget få klager, som vi har i dag, og tallene viser også, at der rent faktisk er meget få klager, også når vi sammenligner med andre lande. Det er ikke gratis for virksomhederne at klage, det skal man også huske på. Så det er de færreste virksomheder, der har lyst til at lægge sig ud med deres kunder, siger hun til ITWatch.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.