dkmedier
dknyt
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi
Foto: Colourbox

Smartphones kan give struktur på skoledagen for ADHD-børn

Mere struktur og færre konflikter – den effekt kan smartphones have på børn med autismespektrumforstyrrelser og ADHD, viser et forsøg i to folkeskoler
28. DEC 2012 10.49

Smartphone-teknologi kan være velegnet som støtte til børn og unge med autismespektrumforstyrrelser (ASF) og ADHD ofte er 'visuelle tænkere' og har lettere ved at forstå visuel information frem for 'det talte ord'.

Nyheder er værd at betale for

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

https://www.dkindkob.dk/artikel/smartphones-kan-give-struktur-paa-skoledagen-for-adhd-boern

GDPR