
Under coronapandemien har Sundhedsstyrelsen brugt penge på kampagner, der har skullet informere borgerne i forhold til corona.
Nu viser det sig, at styrelsen i 2020 og frem til 28. september i 2021 har brugt 172 mio. kr. på coronakampagner. Det viser en aktindsigt, som DR har fået.
Til DR erkender kommunikationschef i Sundhedsstyrelsen Eva Tolstrup Ziegler, at der er tale om mange penge. Hun siger dog også, at der har været tale om den største informationsindsats i Sundhedsstyrelsens historie.
- Isoleret set er godt 170 mio. kr. jo vildt mange penge, men det skal også ses i en ramme, hvor der er tale om en kæmpe landsdækkende indsats, som har kørt i snart to år, siger Eva Tolstrup Ziegler til DR.
Ud af de 172 mio. kr. er størstedelen gået til at betale mediebureauer, der har købt annoncer i medier. Mediebureauet Wavemaker har alene modtaget 104,4 mio. kr.
Ritzau
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.