VEJLE: - Det gør tingene mere indviklet, at alt skal være digitalt. Det stiller krav til både borgerne og myndighederne, siger han til Lokalavisen Budstikken Vejle.
Niels Ågesen er ikke ubetinget begejstret over, at al kommunikation mellem borgere og myndigheder siden i lørdags har skullet foregå digitalt:
- Man skal kende sit samfund grundigt, når man skal klikke på det rigtige felt på en netside, siger Niels Ågesen, som synes, at en usikker borger lettere kunne søge rådgivning ved en skranke.
- For eksempel: Hvis en ung borger digitalt skal søge boligstøtte eller SU, kræver det at vedkommende kender til ordningernes eksistens. Det stiller større krav til vedkommendes samfundsviden - viden det er svært at have, når man ikke har et langt livs erfaring.
Ifølge Niels Ågesen vil borgernes udfordringer med digitaliseringen falde tilbage på myndighederne:
- Vi er jo nødt til at gøre en løbende orienteringsindsats og rådgivning, så ingen hægtes af samfundet på grund af manglende indsigt, siger kommunaldirektøren til Lokalavisen Budstikken Vejle.
Få dage før tidsfristen den 1. november, manglede 25 pct. af Vejle Kommunes borgere at oprette en digital postkasse. 66 pct. havde en digital postkasse, og ni procent var blevet fritaget. De sidste 25 pct. manglede.
Læs hele historien på Lokalavisen Budstikken Vejle.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.