
FAVRSKOV: Fra 1. til 30. juni er Favrskov-borgerne rykket fra en 11. plads til en femteplads blandt landets 98 kommuner i kapløbet om flest antal tilmeldinger til digital post. En kampagne for at få borgere til at tilmelde sig til digital post fra offentlige myndigheder har dermed båret frugt. Konkurrence, husstandsomdelte brochurer, annoncer, bannere og plakater har fået 1148 flere borgere til at tilmelde sig digital post, oplyser kommunen.
Borgmester Nils Borring (S) er meget tilfreds med resultatet og glæder sig over, at målet om at rykke i top fem blandt Danmarks kommuner lykkedes:
- Kampagnen har på en måned flyttet lige så mange borgere fra ordinær til digital post, som vi normalt flytter på mere end et halvt år. Så kampagnen har virket, og det glæder mig.
It-chef Henrik Brix har stået i spidsen for kampagnen, der blandt andet lokkede med en konkurrence om tre iPads.
- Lysten til at deltage i konkurrencen har været stor, og vi har mærket interesse fra alle aldersgrupper. Blandt de borgere, der nu er tilmeldt digital post, er Favrskov især godt med i aldersgruppen 65 til 74-årige, hvor vi ligger 5 procentpoint over landsgennemsnittet. Hos de 15 til 24-årige ligger vi cirka 3 procentpoint under landsgennemsnittet. Vi håber, at så mange som muligt tilmelder sig allerede nu og dermed når at blive fortrolige med systemet, inden digital post bliver obligatorisk i 2014, siger Henrik Brix.
På www.favrskov.dk/digitalpost er der links til videovejledninger, udførlige guides og gode råd til brug af digital post.
• 1. juni var 26,0 pct. af Favrskovs borgere tilmeldt digital post fra offentlige myndigheder. 1. juli var det 28,8 pct.
• 1778 borgere deltog i konkurrencen, heraf var der 1148 nye tilmeldinger.
• 1. november 2014 bliver det obligatorisk for borgere at modtage digital post fra det offentlige. For virksomheder bliver det obligatorisk fra 1. november 2013.
• Favrskov Kommune sparer 15 kr. hver gang et brev kan afleveres i borgerens digitale postkasse frem for i den fysiske postkasse.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.