AARHUS: Det var direktøren i Digitaliseringsstyrelsen, Lars Frelle-Petersen, der stod for konferencens keynote, der handlede om vejen mod en ny digitaliseringsstrategi. Og alt imens Lars Frelle-Petersen spredte sine budskaber for de omkring 1000 tilhørere, kørte debatten livligt på Twitter. Det var tydeligt for enhver, der var til stede i salen, for alle tweets med #offdig blev vist på en storskærm bagved Lars Frelle-Petersen.
Re: @LarsFrelle’s pointe om topledere på #offdig. Alle chefer skal prøve (og gennemføre!) alle digitale borgerløsninger.
— Martin Krøger (@martinkroeger) March 24, 2015
Mere fokus, siger @LarsFrelle: "Hvor mange chefer har kigget på den selvbetjeningsløsning de udstillet? Få, gætter jeg på." #offdig
— Randi Hovmann (@Hovmann) March 24, 2015
Det kan måske undre, hvorfor man som arrangør har valgt at lade Twitter fylde så meget i stedet for at fremme den direkte dialog imellem oplægsholdere og deltagere. Men det er der faktisk en årsag til, lyder det fra Per Andersen, direktør i Dansk It, som arrangerer konferencen.
- Dansk It skal vise, at vi forstår udviklingen, og de sociale medier fylder meget i tiden. Dansk It er først og fremmest et netværk. Der er mange måder at facilitere et netværk på, og her er Twitter en god mulighed. Det giver dialog, mulighed for kommentarer og for at stille spørgsmål direkte til oplægsholderne, siger Per Andersen til dknyt.
"Digitalisering er et kinderæg" siger @LarsFrelle på #offdig. Spændende hvad der venter danske virksomheder i ny dig. strategi.
— Ulla Gilberg (@UGilberg) March 24, 2015
Kom nu @LarsFrelle sig ordet "Arkitektur" #offdig
— xolsen (@xolsen) March 19, 2014
- Det nye erstatter ikke det gamle, Twitter er et supplement og ikke en erstatning for det fysiske møde. Det er klart, at vi når meget bedre ud end bare i salen ved at bruge Twitter, og det har vi selvfølgelig også en interesse i, lyder det fra Per Andersen.
Per Andersen forklarer, at de på forhånd havde overvejet, om brugen af Twitter ville give et forkert fokus fra deltagerne. Men da den generelle udvikling er, at man følger flere medier samtidig, vurderede de, at det ikke ville blive et issue.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.