Digitaliseringsstyrelsen er på udkig efter en ny leverandør, der gennem de næste tolv måneder skal stå for forvaltning, vedligeholdelse og videreudvikling af borger.dk.-portalen.
De fleste danskere er i i jævnligt i kontakt med borger.dk. Den offentlige portal har således over 2.000 selvbetjeningsløsninger, lyder det i udbudsmaterialet. Opgaven, som er en rammeaftale, har en værdi af 25 mio. kr. plus moms.
Digitaliseringstyrelsen forventer fem bydere på opgaven. Ifølge udbudsmaterialet vil "erfaringer med løsninger, som er integreret med fællesoffentlige systemer samt teknologistakkens centrale komponenter og teknologier" samt "erfaringer med borgerrettede offentlige selvbetjeningsløsninger rettet mod flere brugertyper med mange transaktioner og høje krav til stabilitet, tilgængelighed og brugervenlighed," vil blive vægtet i udvælgelsesprocessen.
I øjeblikket er det Netcompany, der står for udvikling og forvaltning af portalen og Statens IT, der står for driften med Netcompany som underleverandør.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.