FREDENSBORG: Fremover bliver det lettere at være virksomhed i kommunen. Allerede fra marts måned i år etableres Fredensborg Erhvervsservice, der får ansvar for at koordinere og samtænke indsatsen på tværs af fagområder i kommunen. Samtidig skal dialogen med erhvervslivet forbedres.
Fredensborg Erhvervsservice skal være én direkte indgang for virksomhederne til kommunen. Medarbejderne skal sikre, at sagerne bliver koordineret og prioriteret. Det gælder fx komplekse sager, der kræver sagsbehandling i flere kommunale enheder.
Her skal Fredensborg Erhvervsservice sikre, at sagsbehandlingen sker samtidig frem for, at sagen færdigbehandles et sted - for derefter at blive sendt til behandling et andet sted. Dermed forventes en kortere sagsbehandlingstid fremover.
- Dét vi ofte hører fra erhvervslivet er, at sagsbehandlingen på kommunen tager for lang tid - og at det er svært at vide, hvor man skal henvende sig. Med én indgang og konstant fokus på effektiv, hurtig og koordineret sagsbehandling, tror jeg på, at vores nye indsats vil gøre en forskel i dagligdagen for vores mange virksomheder. Men det er ikke nok! Vi skal samtidig være bedre til at lytte til og gå i dialog med erhvervslivet, siger formand for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget Thomas Elgaard (V).
En erhvervsstrategi er på vej i løbet af foråret, og der arbejdes allerede nu på, at iværksætte en række andre initiativer:
• Etablering af en erhvervsklub
• Tættere samarbejde med Iværksætterhuset og Vækshuset
• Opsøgende arbejde med henblik på at tiltrække virksomheder og matche dem med ledige erhvervslejemål
• Velkomstmøder for nye virksomheder
• Nyhedsbrev til erhvervslivet, etablering af særskilt hjemmeside med konkret vejledning overfor virksomheder
kil
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.