Den nye digitale postkasse Mit.dk, som firmaet Netcompany står bag, gik i luften mandag. Her lød det i en pressemeddelelse, at danskerne er langt fremme, når det kommer til "brugen af moderne digitale løsninger, og det skal vores digitale postløsning også afspejle". Men onsdag er platformen for tredje dag i træk ramt af nedbrud.
- Mit.dk oplever i øjeblikket driftsforstyrrelser med at logge ind, fremgår det af hjemmesiden onsdag middag.
Det er ifølge leverandøren problemer med login for visse kunder. Derfor valgte man at lukke for adgang til systemet, mens man arbejder på at finde fejlen. Netcompany forventer at give en statusopdatering i løbet af onsdag, oplyser firmaet.
Post fra det offentlige kan læses hos den private løsning e-Boks og det offentliges egen platform borger.dk. Bag Netcompanys platform ligger en ny infrastruktur til digital post i det offentlige, Digital Post.
Denne løsning gik også i luften mandag og fungerer - med undtagelser af få forstyrrelser - som den skal.
Til mediet ITWatch siger vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen Adam Lebech, at selv om selve Digital Post-løsningen fungerer fint, er det "ærgerligt, at nogle af visningsplatformene har haft nogle udfordringer til at begynde med".
Ritzau
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.