SYDDANMARK: Falcks påvirkningskampagne imod konkurrenten Bios kostede koncernen 2,8 mio. kr. til eksterne kommunikationsbureauer, oplyser Falck til Berlingske. Falcks kommunikationsdirektør Kaspar Bach Habersaat tilføjer overfor avisen, at 'regningen for den tillid, vi har tabt, er langt større'.
Falck ønsker ikke at oplyse konkret, hvilke bureauer der blev betalt for at føre den negative kampagne, men det er kendt, at Advice har spillet en central rolle, og at den selvstændige kommunikationskonsulent Palle Smed har været aktivt beskæftiget med at grave smuds frem mod Bios.
Ifølge Berlingske blev Palle Smed hyret af Advice. Hverken bureauet eller Palle Smed har ønsket at bidrage med oplysninger om betalingen.
mk
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.