Lige nu er mange kommuner i gang med storstillede indkøb af iPads til skolerne, men den nye Pisa-undersøgelse viser, at de elever, der har adgang til en iPad, både i hjemmet og i skolen, får lavere karakterer end deres kammerater, der ikke har adgang til én. Det skriver DR.
Også de elever, der har adgang til iPads, men som ikke bruger dem, scorer højere end de aktive iPad-elever.
Jeppe Bundsgaard, lektor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik på Aarhus Universitet, finder tallene interessante, fordi man endnu ikke har undersøgt hvordan iPads bliver brugt i undervisningen på de danske skoler.
- Min pointe har været, at teknologien ikke alene gør nogen forskel i undervisningen. Men det gør den jo så - til det værre, siger han.
sf
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.