GRIBSKOV: Et it-system, der ikke tager højde for ændringer hos borgeren, når der udskrives fakturaer, er i kombination med usikre arbejdsgange årsagen til, at plejefirmaet Attendo gennem et år modtog 13,4 mio. kr. for ydelser, der ikke er leveret. Det angiver plejefirmaet selv som årsag, mens Gribskov Kommune mener at det alene er 'usikre arbejdsgange hos Attendo' der har skylden.
- Vores fakturering har været for usikker. Det er vi blevet opmærksomme på for et års tid siden og har siden arbejdet på at løse problemet. Kommunen har hvert halve år tjekket vores faktura, og så har vi betalt penge tilbage, siger regionschef Dorte Dahl fra Attendo om arbejdsgangene, der indebærer at firmaets medarbejdere skal 'håndbære oplysningerne frem og tilbage'.
Der er ikke bevidst opkrævet for mange penge, understreger hun om sagen, der også har været belastende for firmaet, fordi det giver usikkerhed om økonomien. Attendo leverer plejeydelser til 1200 borgere i Gribskov Kommune.
Ritzau+mk
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.