
KØBENHAVN: Danskerne klikker i stor stil med musen, når de skal i kontakt med deres kommune. Det viser den seneste opgørelse af borgernes anvendelse af selvbetjening foretaget af KL.
Men ikke alle borgere er trygge ved den digitale service, og dem bliver der fortsat taget hånd om i kommunerne. KL estimerer, at mindst en halv million borgere i løbet af 2013 får hjælp til at bruge en selvbetjeningsløsning. De møder primært op hos eller ringer til deres lokale Borgerservice.
I Midtjylland er 19 kommuner gået sammen om at tilbyde borgerne hjælp via en telefon-hotline, hvor de også udenfor kommunens normale åbningstid tilbyder hjælp til selvbetjening. Samme initiativ er på trapperne blandt kommunerne i Syddanmark, og andre lignende samarbejder er etableret andre steder i landet. Ligesom Københavns kommune tager telefoner for hele den offentlige sektor på 1818 - Borger.dk's hot-line.
bi
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.