Efter et historisk stærkt 2021 hos pakkeselskabet PostNord har virkeligheden været en anden sidste år. Selskabet kan onsdag præsentere et samlet underskud efter skat på 23 millioner svenske kroner for hele året.
Til sammenligning endte man med et overskud på knap to milliarder sidste år. Den danske del af forretningen er isoleret set endt med et driftsunderskud på 282 millioner svenske kroner.
Det er blandt andet den lave forbrugertillid, som har gjort et indhug i PostNords forretning. Det siger koncernchefen i Danmark, Peter Kjær Jensen.
- Vi har i PostNord haft et skarpt fokus på vores lønsomhed i de seneste år, og i 2021 leverede vi et historisk stærkt resultat. Men 2022 har været karakteriseret ved en række ekstraordinære udfordringer, siger han i en skriftlig kommentar til Ritzau.
- Det kan vi, som mange andre, ikke se os fri for, og både den lave forbrugertillid og de store prisstigninger på blandt andet energi har påvirket vores resultater negativt i det seneste år, lyder det videre.
/ritzau/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.